Moje przygody z OC i pytania

Autor: Beerman <beerman_at_wytnij.op.pl>
Data: Tue 10 May 2005 - 17:04:12 MET DST

Witam
Zabieralem sie za tego posta juz troche ale...
Na początek moj config:
Sempron 2200+
Epox 8rda3i (nie pro)
2x twinmos 256MB 3200 cl2,5
chlodzenie wodne (cccp, ale po modyfikacji, 35st idle, max 48st w stresie)
Zasilanie topower p5 350W

Zlozylem sobie to juz jakies pol roku temu z mysla o niskiej cenie i 'w
miare duzych' mozliwosciach podkrecania.
Na poczatku byl zasilacz megabajta z cpc (juz nie, uff, chociaz byl
cichy, fakt) i ramki noname. Udawalo mi sie osiagnac fsb 211, prime
dawal rade przez pare godzin bez bledow wiec bylem w miare zadowolony.
Na wyzszych fsb komp juz nie wstawal. No i co jakis czas (przy kompie
chodzacym non-stop zdarzal sie powiedzmy 1 restart dziennie, zwalilem to
na kiepską zasiłkę). Postanowilem wymienic ram i zasilacz. Zmiana na
twinmosy jeszcze bardziej zmniejszyla mi mozliwosci oc, generalnie kazde
fsb powyzej 200 powoduje bledy w prime. Wymiana zasilacza byla
konieczna:) ale tez nic nie pomogla w tym wzgledzie. Zauważyłem tez, ze
niestabilnosc powoduje kiepskie chlodzenie NB, nie ma w sumie nawiewu na
radiator, ale po przyczepieniu jakiegos brzeczka od starej grafiki jest
ok. Tyle ze chodzi o ciszę.

Chce sie upewnic, czy waskim gardlem przy kreceniu jest:
1.Pamiec - poczytalem na tweaku, ze te twinmosy wogole kiepsko sie
kreca. Prawda li to? madry Polak po...
2.Chlodzenie chipsetu - w planach mam wogole lepsze chlodzenie wodne z
blokami na wszystko ale to dopero po wakacjach, na razie chce cos
doraznego (cichego).
3.Zasilanie proca - ponoc moja ma to dosc niemadrze rozwiazane, ale
skoro napiecia (z biosu i mbm) sa stabilne to czy moze to miec wplyw?

a moze jeszcze cos innego :?

z gory dzieki za wszystkie sugestie

--
Z duszpasterskim pozdrowieniem