Re: co sadzicie na temat tych monitorow...

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Tue 10 May 2005 - 14:11:03 MET DST

>To mam rozumiec ze wolalbys nowy zasilacz codegena 350W niz
>kilkuletni astec,enermax czy chieftec 400W?

Mówimy o monitorach a nie o zasilaczach. Odbiegasz od tematu i zaraz
zaczniemy rozmawać o rybkach akwariowych...

> stosowane w sprzecie wysokiej jakosci to
>niestety trinitrony sony a eizo akurat stosuje kineskopy mitsubishi z
>ktorymi niema takich
>problemow .

Trinitrony mają jedne z mniej
trwałych dział elektronowych oraz tendencję do przywierania katod.
Diamondtorny Mitsubishi pod tym względem to półka wyżej, ale
kilkuletni choćby najlepszy nie bedzie już świecił nawet w połowie jak
nowy. Utrata emisji jest tak duża że na 100% jasności nie rozróżnisz
40% ciemnych odcieni na przykład na teście kontrastu/jasności Nokia
Test Monitor 1.0.

Monitory wysokiej klasy, obecnie wyprzedawane, były z reguły kupowane
do pracy. Nie kupuje się monitora za 5 tys zł żeby sobie stał. Świecą
non-stop kilka lat a efekty zużycia może podziwiać każdy, o ile nie
jest ślepy. Laik co prawda może mieć problemy z prawidłową oceną,
porażony optymistyczną wizją ogromnych 22" za 300 zł, ale wystarczy
zestawić z jakimkolwiek nowym i porównać jasność, detale,
szczegółowość odcieni, zakresy regulacji.

>A wiekszosc tanich modeli w sklepach ma jedna wade -max czestotliwosc
>odchylania poziom
>70kHz , zenada tyle to mialy 15" 5 lat temu , ale coz na czyms trzeba bylo
>ograniczyc koszty :(.

Zgadzam się. Nie ma już dobrych monitoró kineskopowych. I nie będzie.
SOny nie produkuje kineskopów od 1,5 roku, Mitrubishi od 0,5 roku. To
co pozostało to sam chłam.

Tom

Pełna oferta Nec, Eizo, Iiyama, Sony, HP, Fujitsu-Siemens
www.monitory.mastiff.pl
gg: 189335, skype: zpkmastiff