Re: pomcy uszkodzony dysk...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 09 May 2005 - 20:51:13 MET DST

Użytkownik "Dawid_H" <Dawid_h@o2.pl> napisał w wiadomości
news:d5oa3i$k8q$1@nemesis.news.tpi.pl...
> potrzebuje pomocy.. i prosze nie odsylajcie mnie na jakies strony
> lub archiwa bo bym to zrobil ale czas mnie nagli...
> problem polkega na tym ze mam dysk Maxtor 40 gb (Maxtor 2F040J0)
> dysk ma uszkodzone klastry windows xp pokazuje ze 4kb
> dysk okropnie zwalnia a czasem na kilkanascie sekund sie
> zwiesza... no masakra 500 mb w 40 minut kopiuje !!
> Musiałem wylanczyc buforowanie danych bo wystepowal blad
> opozniopnego zapisu.
> nie polecajcie mi prgramu hdd generator bo on niby wykryl w dwoch
> miejscach uszkodzenie ale nie naprawil.. wnioskuje ze to
> [...]

Na to wygląda.

> wiem ze mozna wykluczyc te 2 obszary gdzie sa uszkodzenia i to
> powinno wystarczyc.. nie fart ze w hdd generatorze pokazoo mi na
> okolo 10 % i 80 uszkodzenie...
>
> wiec trzeba by akurat te dwa obszary wykluczyc...

Wykonaj po prostu chkdsk /r spod Konsoli Odzyskiwania. Program sam
wykluczy uszkodzony obaszr z użytkowania. Co nie znaczy oczywiście, że
zapobiegnie to jego dalszemu rozszerzaniu...

> no i moje pytanie..
>
> jakim programem dowiedziec sie dokladnie w ktorym miejscu jest
> uszkodzenie...sektor, klaster..cokolwiek..

Dowolnym programem diagnostycznym obsługującym Twój dysk, np. tym ze
strony jego producenta.

Np. BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com .

> a ze wzgledu ze przy takim rozstawieniu
> (partycja...uszkodzny obszar...partycja...uszkodzny
> obszar...partycja) powstana mi 3 czesci... czym to pozniej zlaczyc
> w jedna partycje.. bo gdize ktos tak napisal na jakims forum z ze
> sie da...

Bzdury pisał. Jedyna znana mi możliwość to konwersja dysku do
dynamicznego (zobaczy go tylko W2k i wyżej) i założenie woluminu
łączonego. Ale od dysku dynamicznego (teoretycznie przynajmniej) nie
ma już odwrotu.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/