Re: warto zmieniac?

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Sun 08 May 2005 - 20:20:46 MET DST

Dnia Sun, 8 May 2005 19:25:20 +0200, Darek napisał(a):

> Witam
>
> Moj obecny sprzet to:
> procek: p4 2,4HT northwood s478 FSB800 512kbcache
> plyta: Asus P4P800 (standard) - 865pe
> pamiec: 1Gb w podwojnym dualu Twinmosa PC3200 CL 2,5
>
> Zastanawiam sie nad zmiana ale mam dylemat a w zwiazku z tym kilka pytan.
> Na poczatek procesor.
Procek lepiej podkręć na 3GHz i będzie OK. Nie powinno być problemów.
Grzałki prescotty raczej sobie odpuść (chociaż te nowe prescotty z
oznaczeniem J na końcu są lepsze, ale oczywiście daleko im do
chłodnych Athlonów 64). 64-bitowe procesory na razie nie są warte
zachodu (praktycznie brak oprogramowania 64-bitowego). Ciekaw jestem w
czym chcesz osiągnąć zysk, bo w niektórych zastosowaniach wymiana
procka może nie dać żadnych odczuwalnych korzyści. No i pamięć DDR2 -
droga, a wydajność taka sama jak DDR. Jeżeli już planujesz podstawkę
LGA775, to konicznie kup płytę, która jest w stanie obsłużyć procesory
dwujądrowe (I915/925 tego nie potrafią). Więc reasumując - kręcisz
proca i nie zaprzątasz sobie głowy wymianą, bo zysk w wydajności nie
będzie duży, a kasa na to wydana będzie spora.

> Za wszelka pomoc w postaci komentarzy, porad bardzo dziekuje juz z gory.
> Pozdrawiam
> Darek
NP

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]