PCI-Exspres?

Autor: abc <aabbccdd_at_gazeta.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 11:10:33 MET DST

Witam

Na wstepie zapytuje czy to wlasciwa grupa - temat dotyczy slotu PCI i karty
graficznej, gdyz zadalem to pytnaie na pl.comp.grafika i mnie zbesztali...
ze to nie ta grupa itp. Wiec jesli to tez nie ta to prosze tylko powiedziec,
ze to nie ta:)
Przechodzac do tematu, pozwolilem sobie wkleic tekst mojego pytania ktore
zadalem na tamtej grupie:
Co oznacza standard PCI-exspres?
Czy to oznacza specjalne nowe sloty czy tylko odpowiednie sterowniki
chipsetu plyty glownej?
Mam zamiar zakupic nowa karte graficzna i stanelem na tym punkcie (AGP -
nie posiadam).
Bardzo prosze o porade moze byc nawet w stylu : "pci-e to zupelnie inny
sprzet niz pci" lub "pci-e to ten sam slot tylko inne sterowniki ew. inna
plyta ale karty graficzne pci-e beda dzialac na pci" - i to mi wystarczy.
Pozdr.
ps. W googlach przegladalem co nieco na ten temat jednak naprawde nic mi to
nie mowi a zalezy mi wylacznie na tym czy karta grafiki pci-e bedzie dzialac
w kompie majacym powiedzmy 4 lata. PIII 1GHz.