Re: Najtrwalszy, najpewniejszy dysk-który?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sun 08 May 2005 - 01:30:05 MET DST

Ewelinka wrote:
> nuklearnych. Jakby mógł się ktoś jeszcze wypowiedzieć jak kolega Red nt.
> wymienionych przeze mnie marek dysków i czy są między nimi różnice w
> "niepadalności" to byłabym wdzięczna.

Dlatego ostrzeglem Cie, ze nie otrzymasz jednoznacznej odpowiedzi.
Niestety takze nigdy nie widzialem na sieci testow, ktore bylyby
przeprowadzane pod tym katem.
Mozesz sobie jedynie sprawdzic dane podawane odnosnie wytrzymalosci i
czasu pracy MTBF, i tak np. w komputroniku:

Maxtor DiamondMax 10 160 GB (8MB) 6B160M0 SATA + NCQ
wytrzymałość w czasie pracy 60 G
wytrzymałość w czasie spoczynku 300 G

Samsung SpinPoint 160 GB SP1614C (7200) Serial ATA
wytrzymałość w czasie pracy 63 G
wytrzymałość w czasie spoczynku 350 G

Seagate 160 GB Barracuda 7200.7 ST3160827AS 8MB Serial ATA / NCQ
wytrzymałość w czasie pracy 63 G
wytrzymałość w czasie spoczynku 350 G

WD Caviar SE 160 GB WD1600JD 8MB cache Serial ATA
wytrzymałość w czasie pracy 65 G
wytrzymałość w czasie spoczynku 300 G

Nawet jesli nie orientujesz sie, co to jednostka G to nietrudno sie
domyslic, ze im wiecej tym lepiej :) Z drugiej jednak strony, wyglada to
tak, ze Maxtor powinien byc najmniej odporny, a jednak moj ezgemplarz
przeszedl testy iscie bojowe.

--