Re: co to jest ???

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sat 07 May 2005 - 18:59:41 MET DST

Kate <buscio@post.home.pl> zapodał(a):
> Witam,
> dostalam dzis karte sieciowa do mojego laptopa wraz z dodatkowym kabelkiem i
> "rozdzielaczem".
> Czy ktos moglby mi podowiedziec co to jest i do czego sluzy ??? :)
> Zdjecie calosci pod adresem:
> http://www.tkdesigners.net/xircom/kabelek.jpg

To się nazywa przeszłość :)
A tak poważnie - jest to po prostu przejściówka na okablowanie
z 'poprzedniej epoki' (spokojnie jeszcze można w wielu firmach spotkać) - sieć
oparta na kalbu koncentrycznym (BNC, podobny do antenowego). Ten trójnik
słóży do tego, aby na podpiąć go do tej przejściówki i z jednej strony podłączyć
kabel sieciowy, z drugiej podłączyć kolejny komputer w sieci (albo jak komputer
jest ostanią stacją roboczą, to podłączenie terminatora).
Sieci te polegały na tym, że jak jeden komputer ma awarię (i np. odłączy kabel), to
wszystkie pozostałe w sieci (czasem też łącznie z tymi, które nie zostały odpięte
od segmentu sieci) nie mają łączności (zmora firm, akademików, etc.).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl