Re: ata vs. S-ata

Autor: <lucas21_at_o2.pl>
Data: Thu 05 May 2005 - 14:19:27 MET DST

> witam
> mam szybkie pytanie czy opłaca się kupowac dysk s-ata ? chodzi mi o przyrost
> wydajności wzgledem zwykłej aty 100.
>
> pchechowuje na dysku głównie dane i fimy czasem sobie pogram ale rzadko
>
> wiec czy taki dysk jest warty dania ok 50 zł więcej (chodzi o 200GB)
>
> pytanie poza tematem która firme wybrac :P:P ??
>
> pozdrawiam

IMO średnio się opłaca. Różnicy w wydajności brak. Zaleta sata to poręczniejsza
tasiemka :>. Przy możliwościach współczesnych dysków czyli w okolicach 60mb/s
ata 100 wystarcza z zapasem:). No i pata ma jeszcze tę zalete że przy nagłej
konieczności przeniesienia danych gdzieś na drugi starszy komputer nie ma
problemu z wpięciem się w płytę. A saty bez przejściówki do ciut starszego
komputera już nie podepniesz...
A na pytanie poza tematem odpowiem: Samsung: zwykle ciche i chłodne, raczej
bezawaryjne no i wydajność jak nalezy:).
pzdr.