Re: jeden dostep do neta a dwa kompy....

Autor: Rafał <to.nie.jest.istotne_at_gdzies.w.pl>
Data: Thu 05 May 2005 - 11:00:18 MET DST

Użytkownik Necus napisał:

> no tak ale musze w mojej sieci placić dodatkowe 20zł za kazdy kolejny
> podlacozn komputer do neta. Chyba ze tego nie wykryją u siebie że mam
> jeden komp wiecej podłaczony ??

W zasadzie to pytanie nadaje się bardziej już na pl.comp.networking, no
ale...

Jeżeli w tej chwili możesz przełączyć sobie kabelek ze stacjonarnego na
laptopa - oznacza to, że nie masz blokady adresów fizycznych kart
sieciowych. Nie oznacza to jednak, że nie są logowane takie próby
korzystania z innych komputerów... Dlatego możesz skorzystać z programu
WinRoute i nim udostępnić połączenie sieciowe, a nie Udostępnianiem z
Windows.

> Poza tym mam na stacjonarnym staly zewn ip wiec jakie mam wpisac ip do
> niego zeby udostepnić tego neta? Rozumiem że zmieniam tylko ip dla tej
> karty sieciowej z która bedzie polaczony lapek? a ta sieciowke do
> ktorej leci pierwotny sygnal zostawiam bez zmian ??
> ale najwazniejsze to jest to czy po podlaczeniu drugiego kompa oni sie
> pokapują ze maja jeden komp wiecej w sieci ??

Po dołożeniu drugiej karty sieciowej do stacjonarnego i połączeniu z
laptopem kablem skrosowanym, uzyskasz własną sieć lokalną, pomiędzy tymi
dwoma komputerami - z adresami prywatnymi.
Czy się połapią - nie wiem. Nie sądzę, ale jest to możliwe, jeśli ktoś
będzie podglądał zawartośc pakietów wychodzących od Ciebie.

Pozdrawiam
Rafał