Re: Gigabyte 7N400 Pro2 - dźwięki

Autor: majstermod <majstermod_at_op.pl>
Data: Wed 04 May 2005 - 18:50:49 MET DST

Jakub Krajewski napisał:

> Witam
>
> Mam dziwny problem z GB 7N400 Pro2. Moja płyta wydaje dziwne
> dźwięki w trakcie działania, co gorsza ich natężenie zależy
> od obciążenia procesora.

Też mam taką płytę i zauważyłem że głośność rośnie wraz z FSB.
Na 100MHz nic nie słuchać, na 133 już coś brzęczy, na 166 jeszcze da się
to zaakceptować, a na 200 już zaczyna irytować.
Przestałem się tym przejmować, bo z reguły gdy komputer jest obciążony
to albo gram, albo słucham muzyki i dźwięki to zagłuszają.
Odgłosy wystepują nawet przy znikomym obciążeniu - np przewijam okno ze
stroną www i słyszę brzęczenie w takt ruchów suwaka.
Podobnie podczas oglądania filmu moge go przewijać używajac klawiszy
lewo/prawo i każde naciśnięcie/przytrzymanie powoduje syczenie.

Znalazłem kilka osób z taką płytą i większość miała ten sam problem.
U dwóch zjawisko zniknęło po operacjach na cewkach.
Jeden gość między zwoje wcisnął na siłę kawałki drewnianego ołówka, a
drugi zalał je jakąś żywicą.
Tutaj jest trochę o tej płycie:
http://www.idg.pl/forum/thread.asp?ForumID=105&TopicID=13312

Bardziej denerwuje mnie w tej płycie to, że jakakolwiek zmiana timingów
pamieci na inne niż te w SPD powoduje, że płyta nie wstaje.
Nie ważne czy zmniejszam na mniejsze, czy większe.
Podobnie z FSB - płyta bardzo lubi standardowe wartości 100/133/166/200.
Ustawienie czegoś innego przeważnie kończy się przeważnie na Clear-CMOS,
bo płyta nie wstaje.
Nie ważne, że proc może jeszcze dużo i pamięci też.
Co śmieszne to po zmianie timingów i FSB pod Windows za pomocą Nvidia
System Utility system pracuje stabilnie, więc nie w tym problem.
Nigdy więcej nie kupię płyty od tej firmy.
Poprzednio miałem ASUSA na KT333 i tak wszystko mogłem zmieniać do woli
i płyta zawsze wstawała, a jak przesadziłem z FSB i procesor był
niestabilny, to płyta sama obniżała FSB informując mnie o tym nie robiąc
zbędnych problemów.

--
majstermod