Gigabyte 7N400 Pro2 - dźwięki

Autor: Jakub Krajewski <jakub_at_wytnij.krajewski.org>
Data: Tue 03 May 2005 - 21:31:05 MET DST

Witam

Mam dziwny problem z GB 7N400 Pro2. Moja płyta wydaje dziwne
dźwięki w trakcie działania, co gorsza ich natężenie zależy
od obciążenia procesora.

Mam Bartona 2500+ podkręconego zwyczajowo na 2200 Mhz. Płytę
zmieniłem w sobotę, wcześniej sprzęt chodził przez ponad rok
na Epoxie 8KRA2+ (KT600) i nawet się nie zająknął. Wszystko
działa stabilnie na obu płytach, tylko te dźwięki na GB... po
zmianie płyty spowrotem na Epoxa, cisza jak makiem zasiał.

Przy 11x200 uruchomienie dowolnej gry powoduje zagłuszenie
wiatraków (!) świstami, szumami dochodzącymi z okolic gniazda
procesora. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Odłączyłem
speakera, wyjąłem wszystkie karty, zmieniałem grafikę (początkowo
myślałem że to karta graficzna - FX5500, jednak z R9600 jest
tak samo), zmieniłem zasilacz (mam Chiefteca 360-302) na Chiefteca
420W. Świszczy jednak w niebogłosy... gdy ustawię procesor na np.
8x100 jest ciszej. Co z tego, skoro i tak słychać świsty nawet
w BIOSie (!). W BIOSie wyłączyłem dźwięk, zwroki są na miejscach.

Z tego co wyczytałem w sieci, nie jest to odosobniony problem
z 7N400 Pro2. Nikt jednak nie napisał czy da się temu jakoś
zaradzić. Może ktoś z Was spotkał się już z czymś takim?
Przyjmą mi reklamację czy to taka właściowść płyt GB? (to moja
pierwsza, do tej pory kupowałem same Epoxy i chyba przy tym
zostanę).

Oszaleć można od tego. :)

--
Jakub Krajewski, kraju