Re: USB i PIO/DMA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 May 2005 - 08:53:50 MET DST

Użytkownik "Jawi" <Jawi@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:d585gu$674$1@nemesis.news.tpi.pl...

> no i też tak sobie myślałem, ale czego to wina? sam myślę że coś
> się dzieje z płytą

Ostatnio miałem taki przypadek. Klientce w notebooku system nagle
zwalniał. Okazało się że dysk sam przechodził w tryb PIO. Kiedy w
końcu nauczyła się sama, jak to "odkręcać", dysk padł. CBDP.

BTW tu znajdziesz opis tego "zjawiska":
http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm

> właśnie nic nie podkręcałem, nigdy się w to nie bawię szczerze
> mówiąc bo nie mam takiej potrzeby
> no może zasilacz...ale napięcia pomierzyłem pod obciążeniem przez
> jakąś godzinkę włączone były dwa mierniki napięcia i ok wszystkow
> granicach normy, chyba że wachnięcia napięcia są bardzo
> nieregularne i w ciągu tej godziny nic się nie działo:(

IMVHO - zasilacz. Na co wskazują m.in. problemy z zasilaniem USB i
problemy z rozpoznawaniem dysku na starcie.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/