Re: funkcja VSync?

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 May 2005 - 23:48:04 MET DST
Message-ID: <d566r4$3gj$1@news.lublin.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d5628c$5q5$1@atena.e-wro.net...
>
> Użytkownik "666" <szescszesc66@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:d5612f$u06$1@news.lublin.pl...

>> To jeszcze nie znaczy ze jest to zwiazane z podwojnym buforowaniem.
>> Gdyby bylo tak jak napisales, to po zwiekszeniu detali czy w innych
> scenach
>> powinienes miec 22 klatki i nic posredniego, a tak na pewno nie bedzie.
>>
>
> Ależ dokładnie tak jest. Szczególnie widać to np. przy powolnym ruchu z
> dołu
> (wzrok na ziemię) do góry (wzrok utkwiony na niebo). Ustawiam rozdziałkę
> 1280x1024 (60Hz). Wyłączam vsync. Luknięcie w dół - jakieś 25fps; powolny
> ruch do góry - im więcej detali się pojawia tym bardziej spada fps
> (PŁYNNIE) - 24,23,22,...18,...11.. Osiąga minimum i jak patrzę coraz wyżej
> (pokolei znikają detale) fps płynnie rośnie (do ok. 36)
> Włączam vsync i powtarzam wszystkie ruchy i sytuacja jest identyczna tyle
> że
> fps zmienia się SKOKOWO co parę sekund - 20fps,15,12,10,12,15,20, maksimum
> (czyste niebo) ma 30fps.
> Dzielniki jak widać idą "po kolei" - 1/2,1/3,1/4,1/5,1/6 itd.
>
Wedlug mnie przypadek, zreszta jak wspomnialem w ogole nie obserwuje czegos
takiego.
W grze otrzymuje praktycznie wszystkie mozliwe wartosci fps (uzylem tez
frapsa).
Wartosci lataja od gory do dolu jak chca i nie sa podobne do zadnych
dzielnikow.
Byc moze to wlasciwosc gry ktora testujesz, albo konstrukcji jej engine?
Received on Mon May 2 23:45:15 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2005 - 23:51:02 MET DST