Re: funkcja VSync?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 02 May 2005 - 21:41:15 MET DST
Message-ID: <d55vka$4uf$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "666" <szescszesc66@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d55t0a$pod$1@news.lublin.pl...
>
> Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
> news:d55rlr$3tl$1@atena.e-wro.net...
> >
> > Użytkownik "666" <szescszesc66@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> > news:d55rbd$o43$1@news.lublin.pl...
> >> Nie wychodzi mi to - wlaczam gre z vsync i jest 38 klatek. Jak to
> > wyjasnisz?
> >>
> >
> > Niech zgadnę - masz odświerzanie monitora w tej rozdzielczości 75Hz ?
> > Kiedyś
> > sprawdzałem to na Doom3 i tak było. Teraz sprawdziłem na Halo (gdzie
> > używam
> > rozdzielczości 800x600 przy 85Hz) i przez większość gry miałem 43fps (a
> > raczej 42.5, fraps podaje wynik bez przecinka).
> >
>
> Sprawdzilem w warcraft3 przy odswiezaniu 85Hz. Konkretnie ilosc klatek
> byla 36-38, a jezeli pojawia sie wieksza ilosc efektow to zmienia sie
> ona plynnie w praktycznie dowolnych granicach. Tak samo zreszta przy
> wylaczonym vsync. Jest w grze ekran ladowania, ktory jest praktycznie
> obrazem z paskiem postepu i tam mam zawsze 85 klatek/sek.
> Rozumiem ze podajesz swoj wynik z vsync a bez masz 85 klatek ?
> Naprawde mnie to dziwi bo wg mnie podwojne buforowanie ma sie nijak
> do vsync. Moze podaj zrodlo tych informacji?
>

O.K. Robię tak. Odpalam Halo (i jeszcze sprawdziłem na American McGee Alice
(engine Quake3)):
Wyłączam vsync. Kręcę sobie główką w lewo, prawo, górę, dół itp. Wynik waha
się między 50parę a 70parę fps. Włączam vsync i robię ten sam zestaw
ruchów - przez cały czas jest teraz stałe 43fps.
Received on Mon May 2 21:45:14 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2005 - 21:51:02 MET DST