Re: jaką grafikę?

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Mon 02 May 2005 - 14:02:52 MET DST
Message-ID: <1p8nd50dc3759.106t5nhmjkkb7.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Mon, 2 May 2005 13:41:32 +0200, Czajson napisał(a):

> Do serii 6x trzeba
> 3.0GHz, więc odpowiedź jest prosta.
Szczególnie do GF6200 takiego proca trzeba :P
We wspólczesnych grach rola procesora nie jest już taka ważna.
Wspólczesna karta graficzna na swoje barki przejmuje znaczną część
obliczeń związanych z generowaniem grafiki i mocny procesor wcale nie
jest potrzebny (chociaż nie można wpaść w skrajności i dać do niej
Celka 500). Taki AthlonXP 2000+ lub odpowiadający mu w grach P4 2.26
GHz z kartą GF6600 będą tworzyły całkiem sensowny zestawik.

Jak myślisz, po co w karcie występują jednostki Vertex i pixel shader
oraz zestawy funkcji T&L? Kiedyś do obliczania oświetlenia sceny czy
obliczeń deformacji obiektów w czasie rzeczywistym był wykorzystywany
procesor, ale teraz tymi wszystkimi obliczeniami zajmuje się karta
graficzna.

Gdybyś chciał zestawić ze sobą procesor i kartę graficzną o tej samej
mocy obliczeniowej, to do takiego Radeona 850XT trzeba by było dołożyć
PIV ~18GHz, bo jeżeli chodzi o moc obliczeniową, to taki 850XT jest
mocniejszy od PIV 3GHz ~sześciokrotnie (a częstotliwość pracy rdzenia
850XT to tylko 520MHz).

-- 
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-)
GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]
Received on Mon May 2 14:05:18 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2005 - 14:51:02 MET DST