Re: Wybór nagrywarki DVD

Autor: AcePL <ace_at_op.home.plzasiekantyspam>
Data: Sun 01 May 2005 - 23:20:59 MET DST

Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl@wp.plNOSPAM> napisał(a):

> I tak rodzą się bajki typu szajsung jest be, bo kolega kolegi miał
> jakieś problemy. Używałem już wielu samsungów (w tym też strych
> padakowatych szajsungów) i nie mam/nie miałem z nimi problemów (tak
> jak wielu mooich klientów). Więc IMHO twoja opinia nie jest

Właśnie niedawno wymieniałem HDD Samsunga na nowy, bo padła elektronika i
to w tak wredny sposób, że jeszcze takiego nie widziałem. I do tego dwa dni
stracone.

Ja osobiście używam DVD LiteOn-ów i nie mam z nimi żadnych problemów -
jedyny raz, kiedy musiałem wymienić wadliwe urządzenie zostało to zrobione
szybciutko i bez problemów. Przez moje ręce przeszło ich do tej pory wiele
- ponad 20 osobiście i jeszcze trochę jako pośrednik - i nie wróciła żadna
poza tą wspomnianą wyżej, notabene moją własną.
Napędy te w róznych testach zawsze plasują się dość wysoko, jeśli nie na
samym szczycie ;-). Czas dostępu, korekcja... Mam różne płytki - plusy,
minusy i żadnych kłopotów z nagrywaniem i odczytem. Powiem krótko: trzymam
się sprawdzonego. Płytki na niej nagrywane są teraz odtwarzane w CD/MP3
playerze zarówno przenośnym jak i w aucie, wieżach (w tym jednej co
najmniej 10-letniej) i innych napędach CD (a napęd w moim laptopie jest
naprawdę wybredny).

Dla mnie jedynym kryterium jest kraj pochodzenia. Jeśli jest napisane "Made
in China" to nie ma dla mnie znaczenia czy to LG, Nec czy Plextor.
Najprawdopodobniej wszystkie są produkowane w tej samej fabryce i być może
na wielu wspólnych częściach. Poza tym nowe urządzenia nie są projektowane
tak, żeby były trwałe - obecne prędkości R/W po prostu to uniemożliwają i
żywotność każdej nagrywarki oceniam na MAX 2 lata. Więc jakie ma znaczenie
jaki napęd kupisz, jeśli po półtora roku będziesz musiał wymienić na nowy?
Albo dlatego, że nastąpił spadek mocy lasera albo po prostu wyjdą
nagrywarki obsługujące płyty "Double Sided+Double Layer" i trzeba będzie
kupić nową?

Proponuję więc takie kryterium: jeśli to chińszczyzna to nie ma znaczenia
co kupisz - taki sam badziew, jeśli nie - to już twoja decyzja czy warto
wydawać ekstra kilka stów na coś, co z definicji nie posłuży ci zbyt długo.

Pozdrawiam, AcePL