Re: LaserJet 6L

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 14:43:35 MET DST

"Volus" <volus@no_spam.home.pl> wrote in message
news:4272211b$1@news.home.net.pl...
> Witam wszystkich
> mam następujący problem z HP Laser Jet 6L, strasznie powoli drukuje (pdfa
na
> 2 strony potrafi drukować 15 minut). Nie wiem z czego to wynika.
Podłączona
> [...]
> co ciekawe drukuje ona powoli nawet jak odpalę np. pdfa spod tego
staruszka.
> Podłączona jest zwykłym równoległym kablem przez jakiś spooler z
> przełącznikiem na inną drukarkę (też HP jakaś nowa atrametówka).
> I pytanie nr 2 czy można programowo sprawdzic ile ten laser ma ramu? myślę
> że to moze byc wina tego, rozkręcić jej nie mogę bo to ukochana drukarka
> szefa :).
> I wogóle są jakieś sterowniki do tego sprzętu (oprócz systemowych?) na
> stronie HP jest coś z 1999 roku co ma pomagać drukować symbol euro i to

RAM raczej nie jest problemem, bo jakby go bylo za malo to wogole by strona
nie wychodzila (wywalilo by blad, albo strone do polowy wydrukowana).
Podejrzewam, ze te pdfy to jakies skany i jako grafika je przerabia, wiec
problemem jest procek (P200 lub procek drukarki - zaleznie czy ona jest
GDI - nie pamietam). Moja HP4000 tez potrafi drukowac takie pdfy albo skany
w jpg/tif (szczegolnie w greyscale jak jest duzo szarych kropek w tle -
wszystko jest obrabiane jako obiekt) w tempie 1s/min albo i dluzej,
natomiast pdfy z tekstem jako tekst ;) albo grafike przefiltrowana (B&W z
bialym tlem - skany przefiltorwane: podbita jasnosc i kontrast) drukuje z
nominalna predkoscia 17s/min (600dpi) lub 7s/min (1200dpi). I nie jest to
kwestia ramu, bo tego drukara ma 72MB, natomiast procek ma tylko 100MHz :\
Sprobuj wydrukowac w nizszej rozdzielczosci.

A co do ilosci RAMu, to mozesz wydrukowac strone konfiguracyjna drukarki -
zapewne jakas kombinacja klawiszy - poszukaj w instrukcji (u mnie to sie
robi z menu, ale 6L ZTCP nie ma menu, wiec moze nacisniety i przytrzymany
jakis przycisk podczas wlaczania?)

--
| Pozdrawiam,   | Asus P4C-800 Dlx, P4 3GHz 1024/800,  2GB DDR400 Kingston |
| Zbyszek          | CNPS7000-AlCu, Abit Gf4Ti-4200, Barracuda 80 160 160 |