Re: Notebook z Geanta za 2499 zł

Autor: och.karol <och.karol_at_xl.usunto.wp.pl>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 08:49:18 MET DST

Użytkownik "red" <red@redplanet.com> napisał w wiadomości
news:d4rocd$qj1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> och.karol napisał(a):
> <ciach>

...Proponuje obejrzec troche testow,
> dowiedziec sie jaka iloscia cache'u L2 dysponuja owe procesory i
> porownac wydajnosci do desktopowych odpowiednikow.
Proc z tego Acera ma 1MB pamięci L2 a "desktopowe" Celerony mają 256 kb. Co
jest niewątpliwie dużym plusem na korzyść Celerona M.
Zgodzisz się chyba, że duży (jeśli nie większy) wpływ na wydajność
obliczeniową ma częstotliwośc taktowania. A tu jest duży plus na korzyść
Celeronów "desktopowych".

>...A takze przekonac
> sie, czy taki Celeron-M ma SpeedStep. Po takiej lekturce z pewnoscia
> bedziesz mogl wrocic na grupe i zrozumiesz co poprzednio napisalem.
A co SpeedStep ma do mocy obliczeniowej (niewiele)

Zwrócić honor muszę jedynie za to, że nie zapytałem co Roman i Ty pojmujecie
pod pojęciem "słaby" (stąd może następować nieporozumienie).
Bo jesli chodzi o ogólna ocenę, to zależy od zastosowania i potrzeb
użytkownika.
Ale jeśli chodzi o moc obliczeniową to będę się upierał, że można go
zakwalifikować do "słabych".
Oczywiście można przedstawić mnóstwo różnych testów dowodzących wyższości
jednych procesorów nad drugimi.

pozdr

karol