Re: Dobry wybor?

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 00:40:20 MET DST

> Witam. Jutro albo pojutrze wybieram sie do sklepu komputerowego po monitor
> (17' LCD). Przewertowalem grupy dyskusyjne, fora i inne. Bardzo czesto
padal
> Samsung jako faworyt. W finale bralem pod uwage wlasnie niego oraz LG.
> Zdecyduje sie chyba jednak na LG (1730S) z racji tego, iz nawet jak sie
> trafi jeden martwy pixel (lub subpixel) to w ciagu 30dni moge go wymienic
na
> nowy. Parametry tez wydaja sie znosne (czas reakcji 12ms, kontrast 550).
> Jaka wy byscie podjeli decyzje?

Po pierwsze: z doświadczenia nie patrzyłbym na czas reakcji, bo nawet na PVA
jest znośny (jeśli się nie gra w gry tak jak ja)
Po drugie: sporo zależałoby od moich zasobów pieniężnych, ale prawie na 100%
wziąłbym coś właśnie na PVA, MVA itp. - ze względu na świetną czerń (filmy
wyglądają bosko) i dobre kolory.
Po trzecie: TN w ogóle nie brałbym pod uwagę
Po czwarte: gdybym miał dwa podobne monitory do wyboru sprawdziłbym w
sklepie, który daje płynniejsze i bardziej zbliżone do tych z CRT przejścia
kolorów
Po piąte: biorąc coś na matrycy PVA nie przejmowałbym się zbytnio gwarancją
na bad piksele, bo z doświadczenia wiem, że nie są zbyt widoczne (mam
aktualnie dwa, ich zauważanie wymaga przypatrzenia się), ale upierałbym się,
żeby monitor przynajmniej 12 godzin popracował w sklepie (bo moje pikselki
wyskoczyły po kilku godzinach pracy).