Re: Długość kabla w sieci LAN

Autor: John <johndoe_at_spamonet.pl>
Data: Thu 28 Apr 2005 - 23:24:21 MET DST

Cześć,
"Rafal" <netrafal@enter.net.pl> wrote in message
news:d4rjar$qmu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Jaka może być maksymalna długość kabla w sieci LAN (chodzi mi o odległość
> między SWITCH'ami, odległość od serwera z wyjściem na internet).
> Czy SWITCH/HUB wzmacnia sygnał czy jedynie przenosi/rozdziela.
> Pytam bo jak przedłuże kable u ciebie o ok 20m (chcąc przenieść komputer
> do innego pokoju) PING wraca w 50-75%. Wydaje mi sie że sygnał jest za
> słaby. (Kabel sprawny 100%)

1. Długość kabla to 100m miedzy urządzeniami aktywnymi. Przy 100m ping wraca
w 100%, powiem wiecej, na segmencie 300m też wraca bezproblemowo.
Masz albo źle zaciśnięte wtyki, albo problem z kartami sieciowymi, nie
podałeś szybkosci sieci: 10Mb/100Mb/1000Mb? Przy 1000Mb mogą być straty na
kablu kat.5, bo zakładam że masz kabel kat5 a nie np. telefoniczny, czy kat
<5....
Generalnie podałeś zbyt mało danych żeby postawić trafną diagnozę...

2. Switch/Hub wzmacnia sygnał.....
Pozdrawiam