Re: P łyta + procesor + pamięć

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Wed 27 Apr 2005 - 20:09:56 MET DST

Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl@wp.plNOSPAM> nakombinował(a) coś takiego:
> Żeby zestaw wieloprocesorowy był wydajniejszy od tego z jednym
> procesorem, to twoje programy muszą umieć korzystać z wielu
> procesorów. W aplikacjach które umieją korzystać z kilku procków
> wzrost wydajności jest spory, a w pozostałych przypadkach żaden.

Wystarczy, że system potrafi to a już chodzi stabilniej i przyjemniej się
na nim pracuje, takie wrażenia mieli koledzy którzy przerzucili sie na
smp.

> No wiesz, można dostać płyty pod 2 x pentium3 i to za niewielkie
> pieniądze. Pod AthlonaXP też takie płyty dostaniesz (ale już drożej) i
> też nizła wydajność będzie (oczywiście tylko w programach które
> potrafia z kilku procków korzystać). Możesz również pomyśleć o zakupie
> nowości od Intela - Pentium D, który jest procesorem dwujądrowym i
> kosztować będzie ok. 1000zł (sam procesor). Obecnie jednak zdecydowana
> większość programów nie umie skorzystać z mocy wielu procesorów, a
> szkoda :(

Właśnie mnie zastanawia czy procesory dwurdzeniowe są widziane po prostu
jakod dwa procki? Jeśli tak to może poczekać na to i kupić teraz np płytę
pod dwurdzeniowego athlona, a kiedyś wymienić athlona 64 na takie coś?

> Linux ma sterowniki które zadziałają z kodekami AC97 (Alsa), więc
> raczej dodatkowych driverów nie trzeba będzie instalować. Nie wiem jak
> jest z systemem solaris, ale chyba też nie będzie problemów.

Tylko ja nie mam ani linuxa, ani solarisa, dlatego boję się o sterowniki,
inna sprawa, że jeśli są pod linuxem to z małym opóźnieniem będą i u mnie.

> Chłodzenie aktywne składa się z wentylatora i radiatora. Wentylator
> obraca się cały czas bez względu na temperaturę (chciaż obroty
> wentylatora mogą być dobierane w zależności od temperatury rdzenia).
> Chłodzenie pasywne sklada się tylko z radiatora (bez wentylatora) i
> jego zaletą jest absolutna cisza.

Tak na pewno, tylko w takimr azie jak nazywa się rozrównienie pomiędzy
wiatrakami z regulowanymi obrotami i tymi które kręcą się z stałą
prędkością? Sądziłem, że to jest właśnie - aktywne/pasywne?

> Tak bybyło najlepie - ogłądnoąć je na żywo. Problem będzie ze
> znalezieniem jakiegoś sklepu, w którym by to było możliwe.

Zobaczymy, można znaleźć w dwóch sklepach osobno te obudowy i wybrać z
tego w której bardziej się spodobają :)

> Miejmy nadzieję, że nigdy, bo niby po co? Klienci takiego rozwiązania
> nie zaakceptują, bo by musieli wymieniać obudowę i płytę, a korzyści
> praktycznie brak.

Też mam taką nadzieję, ale pytam bo jak ma znów wchodzić i nie dostrzegłem
czegoś co może być ważne to może warto by było poczekać.

Chciałbym :)

--
 (_| (_) (\/) | (\) | |\   Dominik Chmaj :: gg:919564 :: dominik.kei.pl