Re: Problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 27 Apr 2005 - 01:15:34 MET DST

Użytkownik "Jgor" <alka82WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:45b3.00000875.426df6e0@newsgate.onet.pl...

> U mnie zawartość boot.ini wyglada tak:
>
> boot loader]
> timeout=30
> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
> C:\ = "Microsoft Windows"
>
> Wygląda, że jest OK.

Owszem, jest OK. Zreasumujmy:
- masz pliki systemowe XP zainstalowane na partycji P1 i jest ona
aktywna.
- plik Boot.ini jest poprawny.
- podczas uruchamiania komputera zgłasza się menu startowe ntloadera
XP, działa wybór "Windows 98", nie działa wybór "Windows XP" z
komunikatem "brak pliku ....hal.dll".
- do partycji P2 z Windows XP jest dostęp.
- upewnię się: partycja P2 ma wielkość 6 GB i jest zapisana na
_drugim_ miejscu w tabeli partycji oglądanej np. spod BootIt? To
ważne.

Wygląda na to, że ta partycja P2 jest jednak uszkodzona w sensie
uszkodzenia systemu plików. Może to z tego powodu ntloader nie potrafi
odnaleźć pliku hal.dll. Spróbuj sprawdzić tą partycję spod BootIt
(zostanie ona sprawdzona przed operacją resize), a potem uruchom
Konsolę Odzyskiwania z płytki instalacyjnej XP i wykonaj chkdsk /r
<literka_partycji:>, co przy okazji sprawdzi obecność ew. uszkodzonych
sektorów. Uwaga! Literkę partycji sprawdź wcześniej poleceniem MAP.
Można jeszcze odbudować plik Boot.ini poleceniem bootcfg /rebuild, na
wypadek, gdyby jednak z jakiegoś powodu ścieżka do systemu nie
zgadzała się z jego fizycznym położeniem.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/