Re: Płyta + procesor + pamięć

Autor: Hokan Ashir <dominator.ap_at_neostrada.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 12:34:17 MET DST

Użytkownik "Ninik" <ninik@dominik.kei.pl> napisał w wiadomości
news:do04eDFlnhrl-pn2-BbZmv7ccyhzp@76.76.classcom.pl...
> "Hokan Ashir" <dominator.ap@neostrada.pl> nakombinował(a) coś takiego:
>
> Dla mnie zawsze jedna kość jest lepsza od dwóch, tylko czym jest ten tryb
> dual? Lepszy? gorszy? pomijając to, że trzeba dwie kości jednak :/

Hmm...powiem tak, zdania są podzielone szczególnie jeśli chodzi o procentowy
przyrost mocy. Jedni twierdzą, że jest on bardzo niewielki, inni że sięga w
zalezności od konfiguracji nawet 20%. Jak to zwykle bywa, prawda leży pewnie
pośrodku.

> Tylko tym się różni? A jeśli i tak planuję kupić 512 w jednej kości?

Nie tylko, większość płyt oparta na nForce jest wydajniejsza od swoich
odpowiedników z chipsetem Via i to IMO jest najwiekszy atut nForce-a.. Do
tego niektórzy producenci zaszywają w chipsecie bardzo dobry układ
dzwiękowy - Soundstorma lub w nowszych Nforce SB 7.1. Z reguły płyty na
nFroce różnią się od tych na Via liczbą kontrolerów napędów, choć ztego co
pamiętam to raczej na korzyść Via:)

> A co to za podstawka z numerkiem zaczynającym się od dziewiątki?

Socket 939. Najnowsza podstawka dla A64, która wg samego AMD ma w
przyszłości wyprzeć A64 na socket 754. Najprawdopodobniej na socket 754
pozostaną jedynie Semprony, natomiast A64 będą tylko na Socket 939. Również
nadchodzące procesory dwurdzeniowe AMD mają być zgodne z gniazdem 939.

> A który nforce jest najnowszy? Nie chcę przepłacać za coś czego nie
> wykorzystam, a z kolei chcę mieć możliwość łątwej rozbudowy kiedyś o tani
> wtedy procesor, tak żeby nie zamykać sobie furtki do nowszego sprzętu.

nForce 2 dla Socket A, nForce 3 dla socket 754, 939 (AGP dla grafiki),
nForce 4, 4 Ultra, 4 SLI dla socket 939 (złącze PCI-E). Tak jak napisałem
wyżej socket 754 to nie jest postawka przyszłościowa, więc jeśli możesz
wydać więcej kasy to lepiej dzisiaj zainwestować w socket 939. Niestety jest
to wyraźnie droższa zabawa co na własnej skórze doczułem, aczkolwiek nie
żałuję:).

Pozdrawiam
HA