Re: Co sadzicie o tym laptopie ?

Autor: Tomek <hereq_at_nie.lubi.spamu.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 08:39:42 MET DST

  Rysio29 wrote:

> Czy jest to tak, ze pod systemem 64-bitowym predkosc transmisji po magistrali
> FSB wzrosnie 2 razy w stos. do magistrali 32-bitowej (oczywiscie pod
> warunkiem, ze program jest 64-bitowy) ?

To temat na nieco dłuższą dyskusję, bo w Athlony 64 pracują w magistrali
HyperTransport, która na dobrą sprawę nie jest FSB i się znacznie od FSB
różni. Z tego co wiem, HyperTransport przesyła między urządzeniami dane
o szerokości od 2 do 32 bitów.

Zalety 64-bitów leżą gdzieś indziej: szczególnie tam, gdzie mielone są
duże ilości danych (bazy danych, cyfrowe wideo) procesor będzie w stanie
  więcej danych obrobić za jednym zamachem. Warto też pamiętać, że
przestrzeń adresowa procesora nie jest zajęta wyłącznie przez pamięć
fizyczną, ale również przez wirtualną (XP potrafi zużyć nawet 1GB
przestrzeni adresowej na wirtualne mapowanie).

--
Tomek
hereq małpa tlen kropka pl