Re: dodatkowy wentylator

Autor: Pawcio <16pawciomaupawupepeel_at_niecierpie.spamowcow>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 19:34:04 MET DST

Użytkownik "Jakub Szułakiewicz" <yakhub@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d4j6ih$p0d$1@inews.gazeta.pl...
> wątpię, żeby to była temperatura wnętrza obudowy, piekarnika chyba
> nie kupowałeś, tylko komputer?). Przypuszczam, że chodzi o procesor.

Zainstalowałem nową wersję PC alerta on pokazuje gdy tylko zamykam
obudowę komputera,
temp CPU 70 stopni jak w sumie chodzi na jałowym biegu...Więc napewno
procek

> [...]
>
> 1. Jeżeli cooler (radiator+wiatrak na procesorze) jest jakiś tani i
> badziewny - wymienic (gdybyś się za to zabrał rok temu, to bys mogl
> miec uzasadnione pretensje do sklepu, gdzie to montowali, teraz juz
> za pozno).

> 2. zdejmij cooler z procesora (uwaga na rdzen - nie ukruszyc!) i
> sprawdz, czy przypadkiem "specjalista" ktory skladal komputer nie
> zapomnial posmarowac procesor pasta termoprzewodzaca (zdarzaja sie
> tacy specjalisci). Zetrzec stara paste (jezeli byla, to i tak trzeba
> bedzie nowa nalozyc po zdjeciu radiatora) i nalozyc swierza.

No pretensje to moge miec zawsze..tylko że nic z tym nie zrobią .
A procesor jest boksowany, serio mam go rozkręcać?
Ja??Ja sie go boje dotknąć bo zaraz zepsuje:)

> 3. Metoda prowizoryczna, ale czesto skuteczna i latwa w
> zastosowaniu - zdejmij obudowe z komputera. Nie przejmuj sie, on tak
> moze dzialac i nic mu sie nie stanie. W zamian za to, ze bedzie
> brzydki i troche glosniejszy otrzymasz _naprawde_ dobrze wentylowane
> wnetrze komputera.

No tylko że on tak pracuje teraz cały czas.Gdy jest otwarty temp od 50
do 65 stopni.
Pomijając problem z kurzem, to kurcze chyba nie o to chodzi w
komputerach
żeby dobrze pracowały tylko z otwartą obudową?

> Mysle ze nalezy sie skupic na chlodzeniu tego jednego elementu,
> ktory sie tak przegrzewa. Jezeli komputer nie jest jakis super -
> wypasiony (a nie jest) i nie jest krecony (a nic na ten temat nie
> napisales, wiec sadze, ze nie jest) to dodatkowa wentylacja obudowy
> jako calosci nie jest raczej potrzebna.
Kręcony nie jest. Tak sie zastanawiam, skoro mówisz że ten dodatkowy
wiatrak na obudowie nic nie da,
żeby może wymienić całe to urządzonko chłodzące procesor? Tylko na co?
Czy możesz coś polecić np na allegro co by spełniało zadanie?Tak
powiedzmy do 100zł?
Podaje też odczyt z tego PC alerta po całym dniu pracy z otwartą
obudową (nic nie robił poważnego poza emule i outlookiem:
CPU ok60 stopni , System 40 stopni
Hm to bedzie chyba predkosc obrotów wiatraczków : CPU Fan ok 4300
System Fan ok 4300.
Jak tylko zamykam obudowe temp radośnie skacze w góre ...