Re: P³yta piszczy - ASUS P4P800

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 09:50:52 MET DST

U¿ytkownik "azbest" <adamzz5@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:459340951.20050425065656@poczta.onet.pl...
> Witam!
>
> Problem jest nastêpuj±cy. Pisk wydobywaj±cy siê z p³yty g³ównej - b.wysoka
> czestotliwosc, choæ s³yszalna ludzkim uchem :) Nie powiem jak mnie to
denerwuje
> i wp³ywa na pracê przy komputerze.
>
> Ale jest jedna zagwozdka. Otó¿ piszczy tylko (albo naj,najglosniej) z
dyskami
> Seagate, tzn mam w domu Barracude 40 GB i 120 GB. z obydwoma piszczy. Ze
> starszym (850MB, Seagate) nie piszczy. Natomiast gdy w ogóle nie pod³±cze
HDD,
> to piszczenie ustêpuje. Wygl±da to na konflikt p³yty TYLKO z dyskami
Seagate'a i
> to nowszymi.
> Sprawdza³em uchem :)
> - dysk sam w sobie nie piszczy
> - wszystkie testowane HDD na innym komputerze nie piszcz±
> - zasilacz - testowane z innym. nie piszczy
> - VGA - nie piszczy
> - wybiegne w przod z Waszymi pytaniami - to nie cewki przy procesorze - na
pewno nie one :)
(...)

Wszystko jest win± przetwornicy i d³awików impulsowych....to one piszcz±.
Przetwornica zmienia czêstotliwo¶æ swojej pracy w zale¿no¶ci od obci±¿enia,
dodatkowo (we wszystkich p³ytach g³ównych) stosuje siê nie zalecane
szeregowe ³±czenie
zasilaczy impulsowych i jedna z harmonicznych mo¿e "zahaczyæ" o
czêstotliwo¶ci s³yszalne.

Wiêc to ¿e piszczy d³awik na p³ycie mo¿e byæ te¿ win± zasilacza,
i w Twoim przypadku pewnie tak jest skoro zmieniasz obci±¿enie poza p³yt±
g³ówn±.

Nale¿y poeksperymentowaæ z obci±¿eniem p³yty g³ównej,
np. wymieniæ na próbê kartê VGA lub do³±czyæ dodatkowy dysk twardy...

ax