Re: Padła partycja, pomocy!!!

Autor: Leszek <bleble_at_blabla.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 08:31:45 MET DST

> Testdisk http://www.cgsecurity.org/ i przywrócić bootsektor tej
> partycji z kopii.

Fajny programik. Na moje szczescie albo nieszczescie mialem okazje go
przetestowac. Mialem 200GB dysk i jedna 200GB partycje na nim. W dodatku na
tej partycji byl 200GB zaszyfrowny wolumin PGP. Zainstalowalem nowe kopie
xp-ka i ta standardowo nie widziala 200GB. Malo tego - w dodatku cos
namieszala w tej partycji. Dodanie wpisu w rejestrze spowodowalo jedynie
komunikat "bad partition" pod partition magic - juz zrobilo mi sie cieplo!
Ale PM zaproponowal naprawienie tego - ok, zgodzilem sie, po czym....
zniknela mi cala partycja! (pojawilo sie nieprzydzielone miejsce)... Zadne
szukanie plikow na pustej przestrzeni nie wchodzilo w rachube, bo to tylko
jeden 200GB plik tam byl i musialbym miec drugi 200GB dysk, aby go probowac
odzyskac (np przy pomocy easy recovery pro), a z odzyskiwaniem z "czystej"
przestrzeni to roznie bywa nie mowiac juz o czasie odzyskiwania 200GB
pliku!... No i pomogl mi ten programik. W 5 minut naprawilem partycje (nie
liczac 2 godzin studiowania opisu :) Tak ze polecam dla desperatow, ktorym
szlag trafil 3 lata pisania pracy doktorskiej (jak mojemu koledze)! ;-)

Pozdr,
Leszek