ga-6wmm7: i810 i wbudowana grafika;

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 24 Apr 2005 - 23:54:07 MET DST

witam!

zapewne nikt nie pamieta takiej plyty, ale problem jest byc moze
bardziej ogolny; jest to GA-6wmm7 rev. 2.0 wsadzona w NECa
PowerMate VT (dostepnego za male pieniadze na allegro); problem
w tym, ze nawet po wgraniu najnowszego BIOSu (zarowno ze strony
NECa jaki ze strony Gigabyte) nie ma opcji "disable onboard VGA";

komputer nie ma zlacza AGP, zas po dodaniu karty graficznej PCI
obydwie karty przedstawiaja sie w POST i obydwie karty dzialaja;
w windowsie obydwie karty sa aktywne i mozna na obydwu costam
sobie wyswietlac;

problem w tym, ze ja nie potrzebuje tej wbudowanej karty i chetnie
bym ja wylaczyl; a tu psikus: ami BIOS nie ma takiej opcji; na
googlach znalazlem opinie, ze plyta sama wylaczy wbudowana karte
jak odkryte dodatkowa, ale tak sie jednak nie dzieje;

to jest chipset i810; moze sa jakies uniwersalne patche na bios
albo jakies inne znane metody na wylaczonie wbudowanej karty
graficznej, jezeli ami BIOS takiej opcji nie udostepnia;

moze ktos cwiczyl wlasnie na GA-6wmm7 rev. 2.0 ??

adas;