Re: Plyta Asus P4G8X Deluxe i kontroler RAID

Autor: John <johndoe_at_spamonet.pl>
Data: Sat 23 Apr 2005 - 19:21:26 MET DST

Cześć,
Mam identyczną płytę u siebie....

"Kubaskr" <kubaskr_nospam@poczta.onet.pl> wrote in message
news:d47rvl$bcj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczow,
> Posiadam plyte Asus P4G8X Deluxe. Niestety dysk na ktorym pracuje to ATA .
> Czy istnieje mozliwosc calkowitego wylaczenia tego kontrolera tak aby
> podczas bootowania kompa nie sprawdzal tego. Szukalem takiej opcji w
> biosie
> ( v.1003) ale nie udalo mi sie tego znalesc. W wersji 1006 ( najnowsza na
> stronie asusa) tez tego nie wykrylem.

Nie rozumiem, Masz dysk ATA i Chcesz wyłączyć kontroler ATA?
Wyłacz dany kanał i po sprawie.... Opcje są w biosie... Tylko że z tego
dysku nie wystartujesz...

> Dodam jeszcze ze przy butowaniu komputerka na ekranie pojawia sie
> informacja
> o klawiszach konfiguracyjnych Raida ale proby uzycia ich koncza sie
> niepowodzeniem, system dalej sie bootuje i wchodzi do windy. W menagerze
> urzadzen mam zainstalowany sterownik Silicona.

Zaraz zaraz..... Raid na ata? Ta płyta tego nie ma.... Ma raida na SATA. Jak
podepniesz dysk SATA, wtedy wejdziesz do menu konfiguracyjnego sterownika
Silicona, ale to dotyczy SATA.

> Czy mozecie mo poradzic co moge z tym zrobic. Czy istnieje jakas mozliwosc
> wylaczenia tego kontrolera ?

Jakiego? SATA czy ATA? W obu przypadkach odpowiedź : TAK.

> Mam jeszcze jedno pytanko. Otoz, po wymianie biosa z wersji 1003 na 1006
> (teraz znowu jest 1003) w bosie, w zakladce Hardware Monitor, Power
> Temperature zaczal pokazywac na czerwono 127 st. C !!. Zastanawaim sie

Nie stwierdziłem takiego objawu....... Co do BIOS-a to mam aktualnie 1005
chyba....

> dlaczego poniewaz wsystkie ustawienia wczesniejszego biosa mialem spisane
> tak samo ustawilem aktualny bios.

Jeszcze raz na spokojnie napisz co chcesz zrobić....
Napisz jaki procek Masz w tej płycie?
Pozdrawiam