HPT370 Ata100r, bios SST 39SF512

Autor: Łukasz Bujek <booyas_at_usun.sl47net.usun.eu.org>
Data: Sat 23 Apr 2005 - 14:16:39 MET DST

Witam, mam problem z kontrolerem wymienonym w temacie. Chcialem zupdate'owac
bios no i nastapil maly wypadek a nie zrobilem backupu. Chyba za malo
przeczytalem zanim sie wzialem do wgrywania nowego biosu :P. Problem wyglada
nastepujaco: kosc z biosem ma 64kb. Jak sie doczytalem w roznych archiwach
(i sprawdzilem na moim kontrolerze), programy do aktualizacji ze strony
http://highpoint-tech.com dzialaja tylko z koscmi 128kb. Znalazlem jeden
program do hpt, ktorym (chyba) moglbym wgrac stary bios (jest w nim opcja
wyboru kosci biosu) ale niestety nie rozpoznaje on kontrolera i nie mozna mu
podac zadnych parametrow bus i dev. Nowsze programy maja wybor szyny i
urzadzenia ale jak napisalem wyzej nie dzialaja z moja koscia. Sciagnalem
tez uniflash'a, po podaniu parametrow wykrywa urzadzenie i kosc ale chce
plik o objetosci dokladnie 64k.
Moje pytanie jest takie, czy da sie wyedytowac plik z biosem (dokleic do
niego jakies wartosci) tak by zajmowal 64k i zeby to poszlo?
Probowalem dopisac na koncu 0. Plik zajmowal 65536 bajtow, uniflash go
przyjal ale niestety kontroler nie ruszyl. Zreszta tam jest pewnie jakas
suma kontrolna... i nie moge sobie ot tak nic dokleic.
A drugie pytanie jest takie: moze ma ktos w/w kontroler i zgralby z niego
bios uniflashem? Wtedy powinno zadzialac na 100%.
Z gory dzieki za jakiekolwiek odpowiedzi i rady.
Pozdrawiam

ps. Nie odsylajcie mnie do archiwum, szukalem pare godzin i nic sensonwego
nie znalazlem :P

--
booyas