Re: Komputer do montażu video - proszę o rady

Autor: Arek Winczo <areeks1_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 23 Apr 2005 - 10:52:57 MET DST

Leszek <nexus-6@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Otóz zamierzam kupić w najbliższym czasie nowego blaszaka, w związku z czym
> bardzo proszę o sugestie jaki sprzet wybrać do optymalnej pracy przy montażu
> video. Pecet będzie właściwie składany od zera, kwota jaką mogę przeznaczyć
> na ten cel nie jest duża: ok. 2500 - 3000zł (bez monitora).

Trochę bawię się konwertowaniem filmów z kamery DV i parę moich rad wygląda
następująco:
-mocny procesor (np. Pentium 3.0GHz)
-RAM min. 512MB
-szybki dysk min. 80GB
-do ściągania z kamery DV wystarczy karta FireWire (ok 150zł). Jesli będziesz
chciał przerabiać VHS to faktycznie karta video potrzebna (ok 400zł).
-dużo oprogramowania (ale tu już można kombinować z wersjami darmowymi).