Komputer do montażu video - proszę o rady

Autor: Leszek <nexus-6_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 17:51:37 MET DST

Witam grupę!

Przeszukałem archiwum, i ostatni taki wątek był ponad 4 miesiące temu, ale
trochę mało odpowiedzi było, może teraz się uda coś więcej :).

Otóz zamierzam kupić w najbliższym czasie nowego blaszaka, w związku z czym
bardzo proszę o sugestie jaki sprzet wybrać do optymalnej pracy przy montażu
video. Pecet będzie właściwie składany od zera, kwota jaką mogę przeznaczyć
na ten cel nie jest duża: ok. 2500 - 3000zł (bez monitora). Komputer ma się
jeszcze dobrze sprawować przy obrabianiu grafiki, zarówno rastrowej jak i
3D, natomiast nie zależy mi specjalnie na najnowszych grach itp.

Skłaniam się raczej ku platformie intela, (jakiś "średni" pentium?). Z
ważniejszych: karta video na początek może być jakaś niedroga, gdyż filmy
będą raczej zgrywane z kamery DV, natomiast chciałbym zarchwizować stare
kasety VHS (studniówka, koncerty itp) oraz zależy mi na tunerze TV.

UFF, zdaję sobie sprawę że to śmieszne pieniądze jak na ten cel, ale może
coś poradzicie kompletnemu lamerowi w tej dziedzinie. Jeśli nic sensownego w
tej cenie nie da się złożyć proszę o podanie droższych konfiguracji.

Z góry serdecznie dziękuje.
Leszek