Re: startuje, ale tylko zasilanie

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 23 Apr 2005 - 00:33:05 MET DST

Robert Matuszewski wrote:

> Od jakiegos tygodnia... wlaczam kopmuter, lampki sie zapalaja na obudowie...

na tej grupie nie ma "komputer"; to cos sklada sie
z plyty glownej, pamieci, procesora i zasilacza;

> Na poczatku wystarczyl jeden restart i przy drugim uruchomieniu wszystko
> wraca do normy, ale ostatnio zeby komputer mi normalnie wystartowal - musi
> tych restartow byc kilka/kilkanascie.

do tego momentu wygladaloby to na uszkodzone kundensatory na plycie;

> Jesli to ma jakies znaczenie, to sytuacja powtarza sie po odlaczeniu
> wszystkich sprzetow.

ale jezeli przez "odlaczenie wszystkich sprzetow" rozumiesz zagladniecie
do obudowy (przy okzaji odlaczania napedow przykladowo) to z pewnoscia
bys zauwazyl wysadzone kondensatory w okolicy procesora;

> Kiedys juz mialem podobna sytuacje z tym kompem, ale zanioslem go do serwisu
> i zostawilem tam a kiedy nastepnego dnia wrocilem, to mi powiedzieli, ze u
> nich sie normalnie uruchomil. No i faktycznie, kiedy go przywiozlem
> spowrotem do domu, dzialal juz normalnie.

SOA #1 - niezly serwis;

jezeli kumputer dzialal i nastepnie sie jakby stopniowo przestal
uruchamiac, to wszystko wskazuje na uszkodzenie kondensatorow na
plycie glownej; moze byc to rowniez objaw psujacego sie zasilacza;

poza tym wykonaj probe przedmuchania kumputera - oczysc plyte glowna
z nagromadzonego na niej kurzu - wbrez pozorom to duze zagrozenie;

adas;