Re: Samsung P80 Series SP16(14N)(14C)(13N) i SP1213(N)(C)?

Autor: PSYLO <psylo_at_to.prosze.wyciac.o2.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 08:36:48 MET DST

http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/index.htm

> Co o
> nich sądzicie? Czy ktoś może ma taki dysk?

W chwili obecnej mam w domu model SP1614N i jestem bardzo zadowolony.
Cichy, szybki, nie grzeje się. Na początku gdy go kupiłem miałem
problem, bo posiadał uszkodzony zerowy sektor i nie można było na nim
utworzyć partycji (pomimo iż Windows wykrywał). Wróciłem z nim do
sklepu, wymienili mi na miejscu i z nowego się cieszę do dziś. Na prawdę
dobry dysk, mogę go szczerze polecić.

> Wiem, że są ścisłej czołówce UATA pod względem wydajności i że się nie grzeją
> oraz są w miare ciche zaraz po Saegate.

Jeśli nie przed Seagate. W mojej opinii, w porównaniu do odpowiednich
modeli Seagate 160GB (też nowych) Samsung jest dużo lepszy. Ale to taka
moja subiektywna opinia :) Lepiej poszukaj jakiś testów. Jedno co mogę
powiedzieć, to że Seagate jest głośniejszy.

> Co do awatyjności to zdania są tak
> skrajne jak A i Z w kolejności alfabetu. Jedni plują strasznie na te dyski
> inni twierdzą, że są nawet lepsze od Barracudy i tu prosiłbym o doświadczenia
> z tymi twardzielami.

IMO są lepsze od Barracudy.
A gdzie znalazłeś te opinie w których ludzie "plują strasznie na te
dyski"? Bo ja się z takimi jeszcze chyba nie spotkałem w odniesieniu do
tego HDD. No, chyba, że mówisz o opiniach 'fachofcuw' których "kolega
miał 6 lat temu dysk tej firmy" i się zepsuł (tzw 'Szajsung' - takie
określenie często pada w tego typu wypowiedziach ;)). Prawda, kiedyś
dyski Samsung nie były ciekawe, ale teraz to już inna bajka. Wg mnie są
w aktualnie w ścisłej czołówce producentów dobrych dysków.
Uwierz mi, nie ma sensu słuchać opinii kogoś, kto nie miał okazji z tego
sprzętu korzystać i ocenia go po obrazku umieszczonym na naklejce albo
powiela fałszywe stereotypy.

--
Pozdrawiam,
Psylo