Re: DVI vs RGB w monitorach LCD

Autor: majstermod <majstermod_at_op.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 22:51:07 MET DST

XAndrew napisał:

> Ja mam IIYama na kablu D-Sub i nie ciągnie mnie do podłączenia kabla na DVI.
> Karta jaką mam to R9550 i jestem pewien że obraz na monitorze poprzez D-SUB
> nie jest ani gorszy ani lepszy niż ten na DVI.
> Widziałem też SONY 17'' z serii X lub HS podłączony poprzez DVI i obraz był
> koszmarny. Wcześniej moja IIYama działała na D-SUB z kartą RivaTNT32. Efekt
> był taki że kiedy przełączyłem się w tryb 75 Hz, to widać było to
> "mroczenie", a gdy na 60 Hz to efekt ten zanikał. Lepiej sprawdź na miejscu
> i wtedy sam się przekonasz czy warto.
> A.P.

Różnica musi być.
W końcu przy korzystania z wyjścia analogowego sygnał jest zupełnie
niepotrzebnie dwa razy przetwarzany.
Raz karta graficzna sygnał cyfrowy konwertuje na analogowy, a zaraz
monitor wykonuje operację odwrotną.
Monitor cyfrowy z wejściem analogowym to według mnie jakaś głupota, bo
traci część zalet nowej technologii.

--
majstermod