Re: Monitor LCD NEC 72VM - pytanie

Autor: kermeet <vrplus_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 19:43:07 MET DST

Tomasz Jurgielewicz wrote:

> Nie przesadzaj. To tani monitor ale nie low-end. Przeciętnemu
> użytkownikowi byłoby ciężko odróżnić obraz wyświetlony na nim a na
> przykład obok na Nec'u 1770NX, Iiyamie E435S, które są sporo droższe.

I z tym się nie zgodzę. Różnica jest kolosalna i widoczna gołym okiem
dla każdego. I nie trzeba się znać na monitorach.

> W monitorze zastosowano uproszczenia konstrukcji w celu obniżenia
> ceny. Np w odróżniniu do serii "70" nie jest w stanie reprodukować
> sRGB, nie ma automatycznej korekcji gamma, nie ma bajeranckiej obudowy
> z ciemniki ramkami i regulowaną wysokością, nie ma DVI.

Obudowa "siedemdziesiątek" nie jest bajerancka, jest po prostu
funkcjonalna. Tak samo jak ich nowe OSD.

> Poza tym ma wszystkie zalety monitora o klasę lepszej półki:
> - Idealnie równe oświetlenie,

Z całym szacunkiem, ale z tym równomiernym oświetleniem to mocno
przesadziłeś. Do idealnie równego, to mu duuużo brakuje i nie jest to
tylko moja opinia. Widziałeś kiedyś obok siebie 72VM i 1770NX? Albo
nawet nie obok: wystarczy mieć na biurku najpierw jeden, później drugi.
Różnica jest kolosalna.

> - płynne przejścia gradientowe przy dowolnym ustawieniu kontrastu,
> - brak wyczuwalnego mrugania modułu FRC,
> - szeroki zakres regulacji jasności świetlówek,
> - praktyczny brak smużenia,

Ja bym napisał: w porównaniu do (na przykład) serii "70" wyświetla
strasznie badziewne kolory. Jakieś takie... szarobure, nijakie. I nie da
się go tak ustawić, żeby było lepiej. Nie są to parametry, tylko
subiektywne odczucia po użytkowaniu nie jednego, ale kilkudziesięciu
monitorów z tej serii. A dla użytkownika chyba nie są ważne parametry
"papierowe", tylko efekt końcowy. Wystarczy porównać z innymi.

> - gwarancję 3 lata na wszystko i to door-to-door.

Fakt, zapomniałem tego dodać. To jest duża zaleta, ale nie tego
konkretnego monitora, tylko firmy NEC.

> Te cechy ciężko znależć na dobrym pozioime nawet w monitorach 500 zł
> droższych.

Hmmmm.... Ty "bawiłeś się" wogóle tymi monitorami? Ja (i nie tylko ja)
różnicę widzę od razu i jest ona kolosalna na korzyść "70". Dużo
ładniejsze, żywsze kolory, wyraźniejszy obraz, RÓWNOMIERNE
podświetlenie, kolor biały jest biały, a nie szarawy...

Jest różnica w jakości, jest różnica w cenie - klient wie, za co płaci.
Nieduża różnica jakości to była pomiędzy 1701 a 1760NX, choć różnica
cenowa była na podobnym poziomie jak pomiędzy AccuSync (VM) i "70"

> Co więcej trzeba, jeśli ktoś nie ma wysublimowanych wymagań, lub po
> prostu nie ma gotówki na wyższej klasy monitor? Moim zdaniem jest to
> jedna z lepszych propozycji na rynku w tej klasie cenowej, o ile nie
> najlepsza.

W tej klasie cenowej być może i tak, ale nie pisz, że jest to monitor
porównywalny z modelami o 500 zł droższymi. Można go porównywac z
monitorami w podobnych cenach.

Różnica jest widoczna gołym okiem i w tym przypadku klient akurat nie ma
wątpliwości, za co dopłaca, wybierając produkt lepszej jakości.

Ja nie mówię, że ten monitor się do niczego nie nadaje. Jest bardzo
dobry tam, gdzie głównym kryterium wyboru jest cena i dobre warunki
serwisu. Przy obecnych cenach paneli LCD do domu raczej bym go nie polecał.

Zresztą - najlepiej iść do sklepu, kazać sobie podłączyć, popatrzeć,
porównać i wybrać. Jak się podoba - kupić i cieszyć się nowym nabytkiem :)

> Tom
>
> Pełna oferta Nec, Eizo, Iiyama, Sony, HP
> gg: 189335, skype: zpkmastiff

Pozdrawiam

--
| gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta onet pl |