Re: Złącze COM

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 18:23:38 MET DST

Czajson napisał(a):
> Użytkownik "Gadzina" <gadzina_jedna@o2.pl> napisał w wiadomości
>
> Prawda. Niektórzy, np. ABIT mają płyty tylko z USB nawet bez PS2. Złącze
> przeżytek jakby nie było. Nie martw się - zawsze będą jakieś low-endowe
> płytki z takimi złączami, ew. na płycie będą piny do podłączenia COM na
> śledziu.

Osobiście uważam, że to poroniony pomysł.... Oszczędność minimalna
(chyba tylko na złączu, bo elektroniki do obsługi COMa prawie zadnej nie
potrzeba), a w ten sposób pozbawiamy się możliwości podłączenia do
komputera NAPRAWDĘ prostych urządzeń.... Nie chodzi już o drukarki
fiskalne, ale niech ktoś mi zbuduje urządzenie do zapalania diody LED
sterowane przez USB i powie ile go to kosztowało... Mając COMa mamy
możliwość bezpośredniego sterowania poszczególnymi liniami, co nie jest
takie proste w przypadku USB...

Yakhub