Re: Złącze COM

Autor: Miroslaw Cichocki <mirekc_at_interia.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 14:48:21 MET DST

"Gadzina" <gadzina_jedna@o2.pl> wrote in
news:d48coe$sel$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Witam.
> Czy to prawda że można zauważyć że coraz częściej producenci płyt
> głównych wycofują złącze COM ?

Niestety, tak. To się zresztą daje zauważyć od jakiegoś czasu. Dawniej
bywało, że na płycie były dwa COM-y (nawet jak się jednego nie wyprowadzało
na śledzia), potem przestało się to zdarzać, a teraz... no właśnie.

> Usłyszałem taką opinię, jednak chciałbym zapytać kogoś kto na codzień
> ma do czynienia z masą sprzętu.
> Jeśli tak, co z kupą różnych urządzeń - drukarki fiskalne, czytniki
> itd. Czy przejściówka USB<>COM sprawia jakieś problemy ?

Sprawia, bo przejściówka nie obsługuje np. przerwań. Jeśli urządzenie (a
właściwie oprogramowanie je obsługujące) ich używa, albo odwołuje się
bezpośrednio do fizycznych adresów układu obsługującego COM-a, to całość
może nie działać.

Większą kompatybilność (ale też nie do poziomu fizycznych adresów) mogą
zapewnić karty PCI z portami COM (RS-232C).