Re: Ahtlon Mobile 100 stopni C

Autor: Marcin Dębicki <neo777n_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 00:54:03 MET DST

Pietia kiedys napisal:

> Moglbys napisac cos wiecej na temat jak to rozladowac? :) Bo czytalem, ze
> wszystkie ramki powinno sie tak robic, a tu zawsze tak na zywca wkladam ;)

W sumie to sytuacja byla latwa. Zwykle mozna wkladac na zywca. To akurat
byla sytuacja wyjatkowa, bo zadalem zaduze napiecie przy przetaktowywaniu.
Chodzi o to, ze podczas kazdego dzialania komputera na pamieciach (jak
rowniez na innych podzespolach) wytwarzaja sie ladunki elektrostatyczne.
Jednak przy nominalnych parametrach napiec w miare szybko schodza i nie
powoduja zaklucen. W tym wypadku jednak napiecia byly nienominalne wiec
ladunek byl wiekszy niz zwykle i trzeba bylo wyciagnac pamiec, strzepac
ladunek (potoczniej przedmuchac, zeby nie bylo, ze ja je jakos torturowalem
czy cos) i pozniej ejszcze odczekac mniej wiecej tydzien, zeby resztki tego
ladunku zeszly (tzn pewnie to bylo mniej niz tydzien, pewnie ze 3 dni ale
ja dopiero po tygodniu ja wsadzilem znowu do slotu)