Re: Test plyty glownej

Autor: Marcin Dębicki <neo777n_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 22:23:50 MET DST

Superbeer kiedys napisal:

> To ja uprzejmie bym poprosił o jakieś info o narzędziach pod Linuksa do
> tego czytania danych. Ewentualnie słówko gdzie ich szukać.

najprostsze pod sloncem:
dd if=/dev/hda of=/dev/null bs=512
i ogolnie komenda dd przydaje sie.
Aby sprawdzic jakie dyski sa widziane mozna spokojnie uzyc fdisk'a. Wydajac
polecenie fdisk /dev/hda
oczywiscie hda zamieniasz na hdb, hdc, etc. Ogolnie to calkiem przydatny
zestaw narzedzi: Ultimate Boot CD (o ile pamietam
http://ubcd.sourceforge.net/download.html). Sciagnij, wypal i testuj