Re: połącznie napędu dvd - pytanie blondynki :(

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 22:09:46 MET DST

Wild Rose wrote:
> Mam zaistalowane w kompie na jednym przewodzie IDE dysk i CD, teraz
> dokupiłam sobie dvd i chciałam go podłączyc na osobnym kablu i
> zastanawiam sie czy tak można, bo w instrukcji od nagrywarki są pokazene
> konfiguracje (dvd + cd i odzielnie dysk), albo (cd +
> dysk)albo(dvd+dysk), a takiej to znaczy cd + dysk i odzielnie dvd nie ma.
> Tam jest miejsce na jeszcze jeden kabel IDE. Jak dokupię, to mam coś
> jeszcze kombinować, czy on sam załapie.
> Wiem, ze to może durne pytanie, ale nie wiem, co mam robić :((
> Pomocy
> Basia
> [...]

Najprościej: podłącz nowy sprzęt na oddzielnej taśmie, na końcu taśmy
(nie w środku). Musi działać.

Trochę lepiej:
HDD na końcu pierwszej taśmy (primary). Optyczne na drugiej taśmie, ale
wtedy trzeby już ustawić zworki, tak, żeby jeden był master a drugi
slave - ustawienia są opisane na obudowach npędów.