Re: wlaczenie/wylaczenie portu com1 i com2 pod biosem

Autor: Dominik <dominikz19_at_wp.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 13:49:03 MET DST

Użytkownik "Piotr Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d45c4e$4l$3@h1.uw.edu.pl...
Dominik wrote:
> niestety u mnie jakims cudem nie ma takiej opcji
To musiałby być cud..
> Suport IO Device
comy to m.in. IO device
Prócz tego pewnie tych opcji w biosie masz więcej. Co to za bios?

dzieki serdeczne za pomoc...wiec sa tam opcje dotyczace portu com..ale
kurcze nie pomoglo mi w tym o co chodzilo, ale od poczatku zaczne. Pare dni
temu zaczal wiatrak na procku strasznie glosno chodzic..spojrzalem jaka jest
temperatura procka i podskoczyla o 7 stopni z 43 do 50 wiec go natychmiast
wylaczylem. W tym samym dni ale pare godzin wczesniej gdy jeszcze wszystko
bylo ok, mialem podlaczony pod com1 kabel do komorki. Polaczenie bylo tak
jak trzeba i nie bylo zadnego problemu w komunikacji miedzy komputerem a
komorka. Gdy zauwazylem ze z wiatrakiem jest nie tak od razu wylaczem kompa
(odlaczylem wzsystko) i wyczyscilem radiator i wiatrak. Podlaczylem wszystko
i podpialem samo zasilanie zeby sprawdzic czy czasem nie jest to usterka
mechaniczna wiatraka. Poprawy oczywiscie nie bylo wiec doslownie po 5
sekundach go wylaczylem, kupilem nowy radiator z wiatrakiem, podlaczylem go
tak jak trzeba i podpialem wzsystkie kable. Komputer chodzi tak jak trzeba,
cicho proc mial optyymalna temperature..ale bylo jedno ale, gdy chcialem sie
polaczyc z komorka przez kabel, wyskakiwal mi komunikat ze nie
mozna...zmienilem w ustawieniach programu zeby z drugiego portu odczytal i
tez bez skutku. I wtedy na wlaczonym kompie zmienilem kabel z com1 na com2
( czy to moglo byc przyczyna rozwalenia sie portow?? ale juz jeden i tak nie
chodzil) i niestety to tez nic nie poskutkowalo. Podlaczylem (na wylaczonym
sprzecie) mysz najpierw pod com 1 potem pod com2 efekt taki sam nie
chodzilo. W windowsie pisze ze porty sa zaintesowane i nie ma zadnego
komunikaty o bledzie (xp home). Sadzilem ze moze w bosie jakims cudem sie
wylaczyly porty dlatego pytalem jak sie nazywa ta opcja. W dokladnych
ustawieniach Supoer IO Device mam takie opcje:
Onboard FDC Controller - Enabled
Onboard Serial Port 1 - 3F8/IRQ4 , 2 F8/IRQ3, 3E8/IRQ4, 2E8/IRQ3, Auto
(mialem ustawione na 3F8/IRQ4 ale nie chodzilo, zmienilem na Auto i tez nie
udalo sie polaczyc z komorka)
Onboard Serial Port 2 - wybor opcji taki sam jak wyzej a mialem ustawione na
poczatku jako 2F8/IRQ3 tez zmienilem na Auto i tez nie pomoglo..
OART Mode Select - Normal
Onboard Parallel Port - 378/IRQ7
Parallel Port Mode - ECP+EPP
ECP Mode USE - DMA 3
Game Port Address 201
Midi Port Adress 330
Midi Port IRQ 10

czyzby jakims cudem mi sie com1 i com2 spalily???? jesli tak to ktos wie
jaka mogla by byc przyczyna tego??? albo moze chodzi o jakis drobny szczegol
teraz zeby udalo sie polaczenie miedzy komorka..

aha biosa mam sprzed 3 lat nie pamietam jak dokladniej sie nazywa...

prosilbym bardzo o pomoc
z gory dziekuje
Dominik