Re: Lepiej kupić monitor LCD czy CRT ?

Autor: AcePL <ace_at_op.home.plzasiekantyspam>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 00:45:25 MET DST

"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał(a):
> Guzik prawda akurat... ;) Tanie monitory LCD potrafia siac
> po oczach mocniejszym polem elektromagnetycznym nic CRT...
> niestety... :/

Zależy od modelu. Przede wszystkim promieniowanie pochodzi z elementów
elektronicznych a nie z matrycy - a w tańszych LCD producenci lubią nie
umieszczać żadnego ekranowania tam, gdzie w CRT obowiązkowo trafi się kawał
blachy 3mm. Poza tym swoje dorzuca zasilacz - teraz mamy modę na wdudowane
w monitor, ale ja "biorę każdy" który ma zasilacz zewnętrzny - bo to
właśnie on za większość promieniowania odpowiada.
Jest jeszcze jedna sprawa, któej chyba nikt nie bierze pod uwagę - ponieważ
monitory LCD są dużo jaśniejsze od CRT należy zadbać o właściwe oświetlenie
pokoju. Może zabrzmi to głupio, ale może się okazać że nie ma znaczenia że
za oknem świeci słoneczko - może być za ciemno. Odsyłam do przepisów BHP
dotyczących norm dla stanowiska pracy z komputerem i monitorem
komputerowym... >:>

> Poza tym - ustawienia kontrastu na LCD bywaja dalekie od
> idealnych, co tez na zmeczenie wzroku potrafi wplywac.

To prawda. Z tym że niektórzy uważają to za zaletę - co kto lubi? Poza tym
to chyba da się poprawić kalibrując obraz lub choćby zmieniając ustawienia
wyświetlacza?

Na marginesie - nie wiem dlaczego, ale zauważam wyraźną różnicę między
monitorami LCD a wyświetlaczami w Notebookach...

> W belkot nie. Ale warto na spokojnie przetestowac na sobie.
> Jednym to przeszkadza, inni tego nie dostrzegaja. Co kto woli ;)

Właśnie jestem świeżo po wrażeniach z gry w kilka gier na monitorze Samsung
710N - Thief, Colin McRae4 - jakoś nie widziałem smużenia... ;-) Co kto
woli.

> Takich za 999,-?? ROTFL ;D

Takie za 999 PLN są dla zwykłych śmiertelników. Dla grafików to są inne
modele... "Trochę" droższe... Na przykład z serii EIZO CG21...

> Oczywiscie wiesz, ze te matryce wyswietlaja troszke mniej kolorkow niz
> CRT?

Troszkę. Ale różnicy nie zauważysz. Gwarantuję ci. Choć oczywiście będzie
ci się wydawało, że widzisz. Zapewniam cię, że będzie ci się to tylko
wydawało.

AcePL