Re: Lepiej kupić monitor LCD czy CRT ?

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 23:28:41 MET DST

Czajson wrote:

> To albo brat robi grafikę 3D albo nieźle ją olewa. Tak samo jak te firmy
> graficzne z ekranami LCD.

Raczej nie wyciągałbym na Twoim miejscu zbyt pochopnych wniosków co do
brata przedmówcy - szczególnie majac tak mało danych.. Podobnie jak w
przypadku ww firm graficznych.

> Przejdź się do dobrego studia, najlepiej w
> drukarni to zdziwisz się trochę. Owszem są LCD ale to są 15-17" i stoją obok
> 19-21" CRT. A wiesz po co te LCD? Żeby było gdzie paletę trzymać i
> ewentualnie dodatkowe operacje przeprowadzać. Póki co nie nastała era
> graficznych LCD.

Stan faktyczny o którym piszesz jest zapewne prawdą - ale pamiętaj, że
jest on jedynie wynikiem zacofania technologicznego/niedoinwestowania na
rynku lokalnym, a nie tendencją światową. Jesli masz wątpliwości zerknij
/aktualną/ ofertę liderów rynku profesjonalnych monitorów
graficznych/medycznych albo chociaż wrzuć w googlu cos w stylu
"professional+graphic+monitors". Może się wtedy "okazać" że pozycja
modeli CRT w tych branżach jest sporo słabsza niż Ci się wydaje..

> Uwierz mi, że siedząc obecnie tylko w domu (ręka w gipsie - w pracy LCD 17")
> na Samsungu 997MB nie mam problemów o których wspominasz nawet po 12h. Do
> tego rozdziałka 1280x1024, odległość 1m i jest OK.

Może jestem człowiekiem małej wiary - a może poprostu parę lat za dużo
posiedziałem kiedyś na CRT (całkiem nienajgorszych zresztą jak na swoją
klasę), żeby brać na poważnie to "świetne" samopoczucie po 12h non-stop
przed kineskopem..

Pozdrawiam