Re: Notebook i bateria - jak z nią postepować?

Autor: KaNo <fluor_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 17:37:18 MET DST

Mariusz <mkwytnijto@popnet.pl> napisał(a):

> Jakie? System jest orginalny by IBM z wszystkimi Acces IBM itp. Trzeba cos
> jeszcze?
> Co radzisz zrobić bo mam już kilka rozwiązań
> 1. Non stop do prądu i będzie ok (z baterią w środku)
> 2. Bateria na full i na półkę
> 3. Bateria na 40% i do lodówki
> 4. Bateria na full i raz w miesiącu 2-3 cykle w kompie
>
> Kurde, ale masakra...

Akurat z IBM nie ma problemu, zadna masakra tylko troche wysilku zeby poznac
programy zainstalowane w laptopie. Zapewne masz w toolbarze ikone baterii z
informacja o jej aktualnym stanie naladowania. Kliknij na niej mysza i
wybierz jedna z opcji Battery Information/Improve Battery Health/Launch
Battery MaxiMiser Wizard. Kazda z tych opcji pozwoli na kontrolowanie stopnia
zuzycia beterii. Korzystaj z podpowiedzi, ktore beda prowadzily za reke.
Zalecane jest pozostawienie baterii i ustawienie nizszego progu od ktorego
bateria bedzie doladowywana (~80%) i obnizenie progu maksymalnego naladowania
(~95%). Bedziesz mial tam takze informacje o aktualnej i maksymalnej
pojemnosci baterii oraz sugestie dotyczaca pelnego cyklu
rozladowania/ladowania. Jezeli chcesz wyjac baterie to zgodnie z wiekszoscia
opinii, powinna byc naladowana do 40% i przechowywana w chlodnym miejscu.
Pozdrowienia.