Re: Co sadzicie o tym laptopie ?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 10:30:49 MET DST

  Rysio29 wrote:
> Specyfikacja techniczna jest pod adresem:
> http://www.acer.pl/acereuro/page9.do?dau34.oid=6630&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=13&ctx1=PL&crc=2848851250

Bardzo dobrze sądzimy.

> Dziwi mnie pamiec: DDR333... Niepokoi mnie czestotliwosc pamieci - 333MHz.

A mnie nie.

> Przeciez magistrala FSB na pewno nie pracuje na wyzszej czestotliwosci, niz
> pamiec.

Oczywiście że nie pracuje, tym bardziej, że Athlon 64 wogóle nie ma FSB ;).

> W zwiazku z powyzszym nasuwa mi sie pytanie: Czy faktycznie jest tak wydajny
> jak moglo by sie wydawac ? Jego wydajnosc (procesora) jest taka jak P4 3700MHz

Spokojnie, według producenta jest podobna do P4 3GHz. I rzeczywiście
jest conajmniej taka w większości zastosowań. W niektórych dużo większa,
w niektórych trochę mniejsza.

> (wg przedstawiciela handlowego)... tylko 32-bitowy, czy 64-bitowy :P ?

> Czy jest to tak, ze pod systemem 64-bitowym predkosc transmisji po magistrali
> FSB wzrosnie 2 razy w stos. do magistrali 32-bitowej (oczywiscie pod
> warunkiem, ze program jest 64-bitowy) ?

Nie ma FSB. Szyna pamięcia ma 64 bity i nie ma to związku z
oprogramowaniem. Oprogramowanie 64-bitowe działa szybciej niż 32-bitowe,
ale z zupełnie innego powodu (liczby dostępnych rejestrów).

> Mam troche mieszane uczucia.

Ja nie. ;)