Re: MSI KT3 ULTRA MS-6380E jaki najszybszy procesor (czyt. Sempron)

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 18:51:33 MET DST

Dnia Mon, 18 Apr 2005 15:46:42 +0000 (UTC), Grzegorz napisał(a):

> Witam,
> mam płytę MSI KT3 ULTRA MS-6380E, która wg instrukcji nie obsługuje Sempronów
> i Duronów 1400 i wzwyż.
>
> http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=11
>
> W instrukcji wyczytałem że płyta ma możliwość ustawinia FSB od 100 do 220
> MHz, w związku z tym mam pytanie czy możliwe jest aby Sempron uruchomił się
> na tej płycie?

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=11&kind=1
Oficjalnie nie ma takiej możliwości. Nieoficjalnie - nie wiem. Zawsze
można wsadzić semprona i byćmoże procek ruszy na szynie FSB 133MHz.
Można też spróbować włożyć mobilnego Bartona (FSB 133 MHz), ale czy to
zadziała - tego nie wiem (z niektórymi starszymi płytami taki myk
przejdzie). Jeżeli nie, to można wsadzić AXP 2400+ lub 2600+ i też
będzie git. Najlepiej by było pożyczyć semprona i przetestować
(ewentualnie można zabrać kompa do sklepu komputerowego i przetestować
na miejscu).

> Płyta obsługuje DDR333 czyli jeśli teoretycznie ustawię FSB
> 220MHz to pamięć też będzie działać na 220MHz, czy można włożyć pamięć DDR
> 400?
Pamięc DDR 400 jak najbardziej możesz włożyć do tej płyty. Oczywiście
na tej płycie ustawienie FSB na 200 MHz jest nierealne, nawet gdyby
bios oferował taką możliwość.

> Od czego zależy możliwość obsługi Semprona?
Od chipsetu obsługującego odpowiednie FSB oraz napięcia. Odpowiedni
bios też jest koniecznością.

> Mogę zamienić tę płytę na
> Asrock K7VT4A+, czy warto??
Jeżeli za darmo - to tak. Zyskasz obsługę m.in. sempronów i nieco
nowszy chipset.

> z góry dziękuję i pozdrawiam Grzegorz
pozdr.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [Gigabyte K8NF-9] [Pentagram QVC-100 Cu]
[GeForce 6600] [Chieftec 360-202 DF] [Nec 3520] [HDD Samsung 80 GB]