Re: Jaka nagrywarke dvd polecacie ?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz(.)net_at_remove.this>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 16:20:00 MET DST

Michal Bien wrote:

> Tia. Co by nie mowic o liteonie te uaktualnienia firmware potrafia
> zrobic ze sredniego napedu w momencie premiery naped bardzo udany,

No popatrz z mim DVD Liteon'a przez rok sie ta trudna sztuka nie udala.

> czesto wrecz o rewelacyjnych cechach taskich jak korekcja bledow. To
> m.in. dlatego liteony maja stosunkowo zla prase w testach na roznych
> portalach a potem uzytkownicy koncowi sa z nich bardzo zadowoleni. Po
> prostu vortale poswiecone nagrywaniu dostaja naped jako nowinke

Nie widzialem dobrego, rzetelnego testu DVD Liteon'a w ktorym bylby dobrze
oceniony, ani na pierwszych firmwarach ani ta tych "dopracowanych".

> sprzetowa z wczesna wersja firmware i dziala to tak sobie. Po prau
> miesiacach od premiery juz wszystko gra. Zazwyczaj jest tak, ze po
> naprawieniu wszystkich niedociagniec firmware sie stabilizuje - np:
> do SOHW1633S ostatnie jest z grudnia i nie powstaja nowe [wszystko z
> tym napedem jest juz OK], natomiast do mlodszych modeli SOHW1653S i
> SOHW1673S firmware wychodzi teraz co ~2 tygodnie

Szkoda ze zaden z tych napedów nie potrafi nagrywać plytek z dobra jakoscia.

> Przez ~8 lat uzywalem roznych napedow Toshiby. Ta firma ma podejscie
> "nie udostepniami uaktualnin, bo uzytkownik moze zrobic sobie
> krzywde". Po update prosze zglosic sie do serwisu. Ja dziekuje za
> takie wsparcie.

No ciekawe bo DVD-/+R Toshiby maja nowe firmware'y, np. SD-R 5372 miala w
dniu premiery parametry:
DVD+ - 16x, DVD-R - 12x, DVD+/-RW - 4x
z obecnym FW:

DVD+ - 16x, DVD-R - 16x, DVD+RW - 8x, DVD-RW - 6x

Przy tak powaznych modyfikacjach napedu Liteon zmienia nazwe modelu, wtedy
mamy do wyboru:
- zapomniec o lepszych parametrach i cieszyc sie tym co mamy
- wgrac FW z wyzszego modelu i stracic gwarancje
(ja osobiscie wole Toshibe i jej strategie)

Podsumowujac:
Za 5-10zł róznicy w cenie nie jest warto kupowac BUBLI LITEON'a, te napedy
nadaja sie wylacznie na promocje do MM :-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj