Re: Jakie ch³odzenie do Athlona 2600...

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 01:32:31 MET DST

p|OtrEk wrote:

> Pomazalem rdzen i radiator tak na zapas bo pozniej przy
> zakladaniu tego (a mam ciezki dostep do gniazda) moze sie rozejsc po
> bokach.. wlaczam kompa i... 60C! toz po wlaczeniu :-( po 15 minutach
> temperatura dochodzila juz do 73, musialem troche mhz odciac procesorowi..
> I moje pytanie, czy mam poczekac teraz z tym, moze pasta jeszcze nie
> "doszla", a jesli tak to ile bedzie dochodzic:)? czy moze wywalic calkiem
> ta paste? Teraz jak dotykam radiatora -- zimniutenki :(. Pasta to
> Arctic-Silver Ceramique...

Hmm, Ceramique to raczej dobra pasta - ale je¶li "nawali³e¶" jej
pólcentymetrow± warstwê na rdzeñ to zagotujesz ka¿dy procek (pasta ma
ile¶dziesi±t razy mniejsza przewodno¶æ od miedzi i dzia³a wtedy jak
izolator). Zerknij sobie np.
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm i po
dok³adnym oczyszczeniu procka ze starej pasty (np. izopropanolem i
wacikami do uszu) na³ó¿ jeszcze raz.. Tym razem krok po kroku wg
instrukcji (co prawda jest do silver'a ale powinna byc ok) i /cieniutko/
na rdzeniu. Zerknij jak± ilo¶c zalecaj± i zamiast zwiêkszaæ dawkê -
rozprowad¼ ta pozornie niewielk± ilo¶æ (sam bêdziesz zdziwiony jakie ma
duze pokrycie) np. kart± kredytow±/telefoniczn±. Dopiero je¶li przy tak
uzytej pa¶cie bêdzie siê dalej gotowa³ to kombinuj.. BTW - sprawd¼ jaki
masz obieg powietrza w obudowie - czasem jeden ¼le ustawiony wewn±trz
wiatrak zak³ócaj±cy przep³yw powietrza potrafi skutecznie "dosma¿yæ" CPU
(u mnie by³o cos takiego niedawno gdy 92 mm wiatrak wiej±cy z boku
grafiki "przy okazji" blokowa³ strumieñ powietrza uchodz±cego pod
zasilaczem z ty³u).

> Z gory dziekuje za odpowiedz.

BTW - przy prawid³owym wietrzeniu "budy" i dobrze na³o¿onej pa¶cie
wystarczy Ci z powodzeniem zwyk³y Arctic Coppersilent 2 TC rev.2 za 35
PLN. Oczywi¶cie o ile nie podkrêcasz..

Powodzenia