Re: PC i burza

Autor: pit <pietrek45_at_nospam.master.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 20:00:24 MET DST

DooMiniK napisał(a):

> A co ma piorunochron do tego, że np. piorun walnie w słup wysokiego
> napięcia,
> który jest podłączony do Twojego mieszkania?

Do ochrony przed takim czymś służą ograniczniki przepięć stosowane przez
ZE w sieciach średniego i niskiego napięcia. W przypadku wyładowań
atmosferycznych o wiele bardziej niebezpieczne są spadki napięć, które
mogą uszkodzić sprzęt. Mi jakiś czas temu w taki sposób spalił się
zasilacz (na szczęście tylko).

--
pit
gg 1812933 pietrek45@nospam.master.pl